Loading...
Fitnes2018-09-10T23:04:14+00:00

Zakaj fitnes?

Fitnes združuje aerobno vadbo in pridobivanje moči. Z redno vadbo na kardio napravah naša pljuča z manjšim naporom sprejmejo več kisika, naše srce pošlje v obtok več krvi z manj napora (beri z manj udarci), zato se količina krvi, ki dospe do mišic poveča. Zaradi večje količine kisika mišice postanejo močnejše, razvijejo se tudi nove mišice. Kosti in sklepi se okrepijo in tako postanemo bolj odporni na poškodbe. Vadba pa vpliva tudi na metabolizem. Telo zato porabi več kalorij, kar vpliva na hitrejše izgubljanje odvečne teže. Z vadbo v fitnesu lahko izboljšamo delovanje našega srca in ožilja ter dihalnega sistema ter poskrbimo za povečanje moči mišic, njihovo obliko in vzdržljivost.

Kardio trenažerji

Z vadbo na kardio napravah krepimo srce, ožilje in dihalne poti. S tovrstno vadbo povečamo telesno vzdržljivost in učinkovitost. Naprave so opremljene z računalniško opremo, ki omogoča, da si intenzivnost vadbe prilagodite svojim željam in sposobnostim.

Izotonični trenažerji

Z vadbo na trenažerjih utrjujemo in oblikujemo posamezne skupine mišic. S tovrstno vadbo povečamo moč in elastičnost mišic ter njihovo vzdržljivost. Vadba za moč vpliva na koordinacijo in ravnotežje ter preprečuje poškodbe, do katerih bi lahko prišlo zaradi šibkih mišic.

Proste uteži

Ročke so namenjene za dokončno in izpolnjeno obliko telesa. Širok izbor različnih klopi, osi, raznih vadbenih nastavkov ter prostih uteži pa bo zadovoljil še tako zahtevne obiskovalce našega centra. Če si želite mišičasto, lepo oblikovano telo potem je Prošport pravi naslov za vas, saj namreč ne boste samo vadili, ampak uresničili svoj cilj!

Prostor za raztezanje

Pred in po vadbi si vzemite 5-10 minut, da se na začetku ogrejete in na koncu umirite in ohladite. Pri ogrevanju začnite s kratko hojo ali tekom na mestu. Nadaljujte z raztezanjem mišic, medtem vam srčni utrip naraste in mišice se počasi ogrejejo. Pri ohlajanju nekaj minut hodite, da vam srčni utrip počasi pade. Lahko pa se tudi raztezate.

Pravila vedenja v fitnesu

Niste povsem prepričani, da boste lahko končali serijo prosite nekoga, naj vam pomaga. Ne pozabite brisače – nihče ne sede rad na napravo, ki je prekrita z znojem. Zavedajte se, da s tem skrbite za higieno tako zase kot za druge. Ne puščajte uteži na tleh – vrnite uteži tja, kjer ste jih vzeli. Spoštujte “osebni prostor” drugih – če vidite, da je nekdo zatopljen v vadbo, ga ne motite.

Osnovna pravila za osebno varnost v fitnesu:

  • trenirajte znotraj svojih zmožnosti
  • pred treningom se obvezno ogrejte
  • uporabljajte pravilno tehniko izvajanja vaj
  • pazite, da imate hrbet pri vadbi čvrst in zravnan
  • vadite vedno s težo, ki jo obvladujete
  • pred uporabo preverite trenažerje
  • odstranite nakit pred treningom in ga shranite na varno (npr. recepcija fitnesa)
  • Če ste poškodovani – se posvetujte s trenerjem, po potrebi pa s fizioterapevtom in z zdravnikom, ali lahko sploh vadite in če, katere mišične skupine.

Navodila za prijetno vadbo

Vadbo vedno začnite z ogrevanjem in končajte z ohlajanjem, zato imamo v fitnes studiu Prošport posebno ločen prostor za raztezanje.
Pri prvem obisku si boste po vaši želji z vaditeljem ogledali fitnes in naprave v njem. Vaditelj vam bo predstavil različne naprave in vam pokazal pravilno tehniko izvajanja posameznih vaj.Če ne veste, kako se pravilno izvaja posamezna vaja, vprašajte vaditelja ali katerega od vadečih, ki že dalj časa obiskuje fitnes center. Če med vadbo čutite bolečine, z njo takoj prenehajte. Če ste preveč utrujeni, se ne odločite za vadbo. Ne vadite s polnim želodcem. Pred, med in po vadbi pijte veliko tekočine, zato prinesite s seboj plastenko ali bidon.

Pazite na pravilno dihanje: vdihnite, ko začnete z vajo in izdihnite, ko se vračate v začetni položaj.

Spreminjajte sklope vaj, da vam ne bo postalo dolgčas – za nasvet vprašajte našega vaditelja. Med vajami ne počivajte predolgo, ker se boste ohladili, zato lahko pride do poškodb. Ne pretiravajte, še posebej ne na začetku.

Ko postajate vse bolj »fit«, vadbo počasi stopnjujete in podaljšujte. Za prve vidne rezultate boste potrebovali približno 12 tednov, zato vztrajajte.

Oprema in bonton

  • Oblačila: oblecite tisto, v čemer se boste dobro počutili. Priporočamo lahka, bombažna oblačila. Prepovedana je vadba brez majic!
    Športni copati: naj bodo čisti. Prepovedana je vadba brez primerne obutve!
    Brisača: položite jo na naslon ali na tisti, del orodja, na katerega se usedete ali uležete. Uporaba brisače je pri nas obvezna!
    Plastenka ali bidon: da ne boste dehidrirani, med vadbo pijte veliko tekočine.

  • Za vadbo v Prošport centru uporabljamo čiste športne copate.
    Ko vadimo na trenažerjih in klopeh, vedno uporabljamo brisačo.
    S svojo vadbo ne motimo ostalih obiskovalcev fitnesa.
    Poslušamo navodila in nasvete vaditelja.
    Ker vaje lahko delamo samo na enem trenažerju, ne zasedamo trenažerjev, ki jih ne uporabljamo – naj ta čas vadijo ostali obiskovalci. Vsi bomo prišli na vrsto.
    Skrbimo za red in čistočo v prostorih fitness studiu, garderobah in sanitarijah.
    Ne uporabljamo močnih parfumov, ker vonj lahko moti druge obiskovalce.